LOGO

LOGO
LINK CĂTRE BLOGUL PROIECTULUI http://www.comeniusshowmeyourschool.blogspot.com/

miercuri, 12 iunie 2013

REUNIUNE SLOVACIA

În perioada 3 – 7 iunie 2013 o delegaţie a Şcolii Gimnaziale Nr.2 Marginea, formată din 3 cadre didactice (Moisoc Diana, Cotos Ioana şi Eremie Margareta ) şi 3 eleve din clasa a VII-a ( Brailean Andreea, Geană Ionela şi Mihalescu Maria) a participat la cea de-a patra reuniune de proiect, care s-a desfăşurat la Základná škola Jozefa Horáka, din Slovacia. 
     Reuniunea a debutat cu primirea oficială a invitaţilor, în sala festivă din cadrul Primăriei oraşului Banská Štiavnica. Un cor format din ingineri, îmbrăcaţi în uniforme de sărbătoare, ne-a întâmpinat cu cântece tradiţionale, după care d-na primar şi-a arătat mândria de a găzdui musafiri din cele şapte ţări, a oferit informaţii detaliate referitoare la istoria oraşului  şi a felicitat echipa de proiect pentru munca depusă în cadrul proiectului.




După vizita de la primărie am fost împărţiţi în trei grupuri şi însoţiţi de căte un ghid am plecat să descoperim  cele mai importante valori regionale şi monumente cum ar fi: Coloana dedicată Preasfintei Treimi şi Vechiul Castel, precum şi Kalvari, un complex de biserici şi capele construit în secolul al XVIII-lea de iezuiţi. Banská Štiavnica a fost un oraş minier şi am vizitat o mică mină muzeu, din centrul vechi al oraşului, din care s-au extras minereuri de aur şi argint. De asemeni am aflat că este un oraş medieval păstrat în întregime şi datorită valorii sale istorice a fost înscris în 1993 pe lista UNESCO.







În după amiaza zilei am vizitat şcoala Základná škola s materskou skolou Maximiliana Hella, o şcoală de lângă lacuri, unul din cele 22 de lacuri ce înconjoară oraşul Banská Štiavnica. Aici două eleve ne-au făcut o frumoasă demonstraţie de dresaj cu vulturi. Am aflat că una din materiile obligatorii la această şcoală este dresajul vulturilor. Aceştia aveau vârste cuprinse între 2 şi 7 ani, şi erau atât din zonă, cât şi din America. Pe lângă vulturi erau dresaţi doi copoi şi un papagal. Am vizitat apoi şcoala ce deţinea săli de clasă spaţioase, cu multe desene şi materiale realizate de copii, ceea ce demonstra creativitatea acestora.

Niciun comentariu: